Mobility w bieganiu - korzyści

Niektórzy z Was zastanawiają się pewnie, co kryje się pod enigmatyczną nazwą mobility. Masowanie, naciąganie, rozciąganie, rozbijanie, rollowanie - brzmi groźnie? Nic z tych rzeczy. To grupa ćwiczeń, która pozwoli Ci stanąć na nogi i rozwinąć możliwości względem treningów biegowych. Jak możesz na tym skorzystać? Zobaczmy.

Ruchomość stawowa w górę

Mobility to ćwiczenia polegające głównie na podnoszeniu poziomu ruchomości stawowej - co to oznacza dla nas biegaczy? Dzięki wykonywanym ćwiczeniom przed lub/i po wysiłku związanym z bieganiem, jesteśmy w stanie przygotować swój organizm do każdego rodzaju wysiłku. Jakość biegu zdecydowanie się polepszy, a bóle w kolanach ,łopatkach czy plecach może nie ustąpią od ręki, ale na pewno zredukujemy je do minimum. Profilaktyczne stosowanie mobility pod kątem ruchomości stawowej zwiększy również świadomość naszego ciała, obrazując gdzie jest granica możliwości i jak daleko możemy ją przesunąć podczas biegu.

Lepsza jakość regeneracji

Internet zalała fala porad dotyczących regeneracji, ale co wybrać dla siebie? Są pewne fundamenty jak żywienie, sen czy suplementacja, które niezmiennie powinny królować na liście biegacza. Rozbudowanie tej sfery o mobility podniesie jakość Twojej rekonwalescencji po bieganiu. Kilka powtórzeń prostych ćwiczeń i zapomnicie czym jest ból.

Poniżej zamieszczamy przykładowe ćwiczenia, które możecie wykonać sami w domu, niekoniecznie stosując przy tym przedstawioną gumę:

mobility

 

Proste i tanie

Jednym z najważniejszych powodów dla których mobility jest wartą uwagi formą aktywności, jest prostota wykonywanych ćwiczeń. Nie musisz mieć karnetu na siłownię ani specjalistycznych narzędzi, żeby wykonywać większość ćwiczeń. Najważniejszym przyrządem treningowym jest nasze ciało, dlatego też nasz portfel odetchnie z ulgą.

Ćwiczenia są łatwe i skuteczne - stanowią uzupełnienie każdego treningu. Istnieją również gotowe zestawy ćwiczeń, które wykonywać można na sprzęcie takim jak rolki do masażu, piłka lacrosse, etc. Sprzęt faktycznie się sprawdza, choć można go zastąpić domowymi zamiennikami (piłeczka tenisowa czy twarda butelka, np. wypełniona wodą gazowaną). W następnym artykule pokażemy jak przygotować swój domowy zestaw akcesoriów do mobility.

Autor: Motivato