Chcesz mieć super ciało? Biegaj!

Pozytywy płynące z biegania są powszechnie znane: możesz wejść na 5 piętro bez zadyszki, nigdy nie spóźnisz się na autobus, a jeśli Ci ucieknie to złapiesz go na najbliższym przystanku, nie musisz odmawiać sobie ciastka do kawy i jeśli świat zaatakują zombie – możesz czuć się bezpiecznie.

Poza wpływem na naszą kondycję i formę psychiczną, bieganie ma jeszcze jeden „skutek uboczny” – sprawia, że nasze ciało wygląda jak z okładki sportowych magazynów.

Większość kobiet ceni subtelny i delikatny kształt swojego ciała. Bieganie nie wyrobi Ci ogromnych mięśni, nie będziesz mogła mierzyć się w zawodach kulturystycznych. Podczas biegania pracują praktycznie wszystkie grupy mięśniowe- dzięki temu wzmocnisz swoje mięśnie, ale nie bój się, zamiast rozbudowanych ud będziesz mieć smukłe nogi.  

Trening biegowy to wysiłek tlenowy ( lub w skrajnych przypadkach beztlenowy, ale dotyczy to tylko sprinterów). Pozwala to na spalanie tkanki tłuszczowej, tłuszcz zamienia się w mięśnie. Nie bez przyczyny w światku sportowym mówi się – najpierw masa, potem rzeźba :) Jednak dotyczy to tylko osób, którym zależy na zbudowaniu solidnej muskulatury, jeżeli Twoim głównym celem jest bieganie maratonów lub długich dystansów, masa mięśniowa nie będzie Twoim sprzymierzeńcem. Zbudowanie jej wcale nie jest takie proste jak się powszechnie wydaje i samym bieganiem sprawisz, że Twoja sylwetka będzie jak z żurnala! Wiele kobiet boi się uprawiać sport obawiając się nadmiernego przyrostu masy mięśniowej. Każdy ma inny cel – jeżeli Twoim jest osiągnięcie subtelnej sylwetki, bieganie pomoże Ci to osiągnąć. Spalanie tłuszczu zaczyna się już od początku treningu, jednak po ok. 30minutach odbywa się to w większym tempie, dlatego warto aby wysiłek, jeżeli jest spokojny, odbywał się minimum przez ten czas. Dzieje się to dlatego, ponieważ  nasz organizm początkowo czerpię energię głównie z węglowodanów, po 30 minutach proporcję ulegają zmianie i wykorzystywane są zasoby tkanki tłuszczowej. Dla początkujących spokojne wybieganie będzie najlepszą formą wysiłku. Zaawansowane biegaczki mogą różnicować swój trening w wieloraki sposób, np. podbiegi, przebieżki, zabawy biegowe czy interwały.

Oczywiście nie zapominajmy o dodatkowych ćwiczeniach stabilizacyjnych – co powinno stanowić podstawę w treningu siłowym biegacza, nie tylko amatora! Dziś skupiamy się na wyglądzie, dlatego nie będę wymieniać korzyści dla Twojej formy (a są ogromne, uwierz!). Dzięki ćwiczeniom na piłce, trx-ie, czy berecie wzmocnisz większość partii mięśniowych oraz wyrzeźbisz sylwetkę. Jeżeli próbowałaś ćwiczeń na wymienionych przyrządach, to wiesz, że wymagają nie lada wysiłku. Na pewno jest to genialne uzupełnienie treningu, jeżeli marzy Ci się doskonała sylwetka na lato.

Wiele kobiet ma kompleksy związane ze swoim ciałem. Na pewno większość z Was oglądała zawody lekkoatletyczne. Kobiety występujące na arenach sportowych mogą pochwalić się niezwykle smukłą, lub w przypadku biegających krótsze dystanse, umięśnioną sylwetką. Pracują  latami, aby zdobywać medale, a przy okazji dostają super ciało. Jednak każdy może tak wyglądać, jeżeli bardzo tego chce!

Bieganie wpływa na ogół naszego ciała, dlatego nie musisz się martwić, że bardziej ukształtują Ci się nogi, brzuch, czy pośladki. Każdy z nas posiada mięśnie – bardziej lub mniej rozbudowane. Na ich prezencję wypływa tkanka tłuszczowa. Jeżeli jest jej więcej – nasze muskuły ukrywają się pod jej warstwą. Dlatego musimy im dać szansę się pokazać!

Podczas każdego rodzaju treningu biegowego spalamy tłuszcz oraz przyczyniamy się do kształtowania mięśni. Robiąc podbiegi, przebieżki, czy zwykłe rozbieganie wpływamy na zmianę własnego ciała.

Oczywiście jak do wszystkiego, na wyrzeźbienie sylwetki potrzebujemy czasu. Niestety, jeżeli pójdziesz raz na trening, następnego dnia nie obudzisz się szczupła i umięśniona. Najważniejsza jest regularność, oraz odpowiednia metodyka. Zaczynamy od spokojnych marszobiegów, stopniowo urozmaicając nasz trening. Dzięki temu, nie tylko będziesz rozwijać się sportowo, ale przede wszystkim unikniesz niechcianych kontuzji.

Jedną z najczęstszych motywacji uprawiania sportu jest poprawa sylwetki. Jeżeli chcesz to osiągnąć – bieganie to dobry sposób, aby to osiągnąć. Wymaga wysiłku, ale uwaga – uzależnia! Jeżeli zaczniesz, to na pewno wciągniesz się na dobre. Pamiętaj, że wszystko, co robisz – robisz dla siebie. Biegając na pewno zmienisz swoją sylwetkę i będziesz się dobrze czuć w swoim ciele, a to przecież najważniejsze. Do lata jeszcze sporo czasu, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, mam nadzieję, że ten tekst Cię zmotywuje do wyjścia z domu.

W kolejnym artykule przedstawię ćwiczenia, które pomogą Ci w ukształtowaniu idealnej sylwetki. Ćwiczenia uzupełniające są niezbędne w treningu biegaczki, nie tylko pod względem kształtowania formy sportowej ale i wyglądu!

Bieganie + ćwiczenia wzmacniające + dieta = sylwetka marzeń :)

O autorze tekstu (ZACZNIJ TRENINGI Z DOMINIKĄ!):